Ungdomsläger sommaren 2025

30.09.2024

Sommaren 2025 finns två olika läger för ungdomar:

*Ponnyridläger på Rosenhill

Ett ponnyridläger med endast 6 platser som kommer vara förlagt på Rosenhill, hemma hos Anna Edin.
För dig som rider självständigt i alla gångarter och har fyllt minst 11 år.

Det finns inget ridhus så all undervisning sker ute, kläder efter väder.

Dagarna spenderas med ridning, teori, häst och stallskötsel, bad och båttur. Ett av ridpassen blir en långtur mellan Rosenhill och ridskolan.

Datum: 23-26/7
Onsdagen ses vi kl 13:00. Torsdag och fredag är heldagar, medtag egen lunch. På fredagen erbjuds möjlighet till gemensam middag och övernattning i tält, de andra nätterna sover ni hemma. Vi bjuder på pizza på fredagen och frukost på lördag innan vi avslutar lägret till lunch.

Kostnad: 2 900 kr, varav anm. avgift 600 kr vid anmälan. Resterande belopp betalas senast 15/4. Meddela ev specialkost vid din anmälan.

*Ungdomsläger vecka 31

Ett träningsläger för ungdomar från 13 år och minst 4 års ridvana.

Vi ses första dagen kl 9:00. Alla dagar är heldag utom fredag då vi slutar till lunch. Måndag och torsdag erbjuds övernattning i klubbhuset.

Ni tar med egen lunch för alla dagar samt middag på måndagen. Ta med eget mellis mån – tors. Vi står för middag, frukost och kvällsmys samt fika sista dagen.

Datum: 28/7-1/8

Ni rider ett pass på måndagen och ett pass på fredagen, övriga dagar rider ni två pass. Teori kommer bestå i praktisk tillämpning såväl som i lektionssal och på ridbana.

Kostnad: 4560 kr, varav 600 kr anm. avgift som betalas vid bekräftelse på din anmälan, annars går platsen vidare. Resterande senast den 15/5.

Anmälan och betalning:

Anmälan till våra läger sker till sigtuna.ridskola@telia.com. För att bli garanterad din plats betalar du in anmälningsavgiften när vi bekräftat din anmälan.

Resterande avgift ska vara betald senast den 15 april för Rosenhill och senast den 15 maj för vecka 31.

Vi mailar ut info " Välkommen på ridläger" när det närmar sig.

Betalning sker till BG 646-9936. Märk med vilket läger och deltagarens namn.

Vi ser fram emot en rolig sommar hos Sigtunabygdens RF